piątek, 8 marca 2019

Z życzeniami na ósmego





    Na jednej z pierwszych stron książki Malwiny Ferenz "Anioły do wynajęcia" pojawia się zdanie, które zapadło mi w pamięć od razu. Odszukałam je jeszcze następnego dnia, przerzucając kilkadziesiąt przeczytanych już kartek, żeby dokładnie je tu przytoczyć. Zdanie to brzmi mianowicie tak "Życie to premiera bez próby generalnej i na dodatek bez przewidzianych powtórek"¹. Pomyślałam wtedy no faktycznie, coś w tym jest. Ileż to razy, ja zaplanowałam sobie to i tamto, próbowałam spiąć jakieś szczegóły, ogarnąć temat, zadziałać, zamarzyć, a potem ... ups, i po wszystkim. Nie wyszło, bo ... . Takich BO (różnych BO) było i będzie z pewnością jeszcze wiele. Wesołych i smutnych niespodzianek. Dróg prostych i życiowych zakrętów. Dni szczęśliwie spokojnych i dni czarnych, po których trudno złapać oddech. Moja babcia mawiała Takie jest życie. Raz z górki, a raz pod górkę. Prawda. Najlepiej, gdyby było tylko z tej górki, ale tak to się nie da. Niestety. Bardzo niestety. Autorka wspomnianej książki przytacza na wstępie wiersz Jarosława Borszewicza ***(Szukam świata...). Takiego świata, o którym poniżej, Drogie Kobiety, w dniu Naszego święta, życzę sobie i Wam. Panom też:)

szukam świata 
w którym jedna jaskółka 
czyni wiosnę 
gdzie szewc 
chodzi w butach 
gdzie jak cię widzą 
to dzień dobry 
szukam świata 
w którym 
człowiek człowiekowi 
człowiekiem




    Do życzeń dołączam krokusy☺️przebiśniegi ☺️żurawie☺️za sarnami nie zdążyłam pobiegać z aparatem, bo tak dzisiaj wiało, że głowę urywało ☺️.







¹ Malwina Ferenz "Anioły do wynajęcia", Wydawnictwo FILIA, Poznań 2019, s. 10-11

PS Dużo czytamy, więc od czasu do czasu wrzucę na sosenkową stronkę, coś z naszych książek.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarze :-)